Piątek, 9 grudzień 2016, 16:14
Za chwilę przejdziemy do szczegółowego zapoznania się z klasami nut zapachowych oraz najbardziej popularnymi molekułami z danych klas.
Kończąc jednak z Iso E Super, nie mogę nie wspomnieć o najpopularniejszym na świecie akordzie.
Jest nim akord Grojsman.
Sophia Grojsman, twórczyni m.in. perfum Lancome Tresor, Bvlgari Pour Femme, Calvin Klein Eternity, Estee Lauder White Linen, Yves Saint Laurent Paris, uważa, że dobry akord nie powinien mieć więcej, niż 4-5 pojedynczych nut.
Przyczyną wykorzystania akordu Grojsman w dużej ilości współczesnych perfum jest jego uniwersalność. Dlaczego?
Zaraz zobaczycie. Akord zawiera:
Galaxolide 50% - 200
Iso E Super - 100
Hedione - 100
Methyl Ionone Gamma - 100
Grisalva - 14
Co widzimy na tym "olfaktorycznym obrazie"?
To jest doskonale "zszyte" tło!
Tło, przygotowane i pozostawione do "dorysowania" głównych postaci obrazu.
Widzimy w oddali rozmytą niebieskawą sylwetkę cedrowego lasu (iso), która zmienia swój kolor bliżej nas na fioletowy (ionone). To polana z kwiatami, chyba fiołkami Obraz jest delikatny, bez wyróżnienia poszczególnych jego elementów(hedione), z jaskrawą, radosną, wiosenną barwą wypełnioną świeżością i czystością (galaxolide). Z nieba bursztynowe słońce zalewa swoimi jaskrawymi promieniami (grisalva).
Dobremu malarzowi pozostaje jedynie dodać do tego obrazu główną postać.
Ot choćby róże i soczyste drzewa owocowe na przednim planie (jedynie 20%!!!).
Tym samym powstanie opowieść o letnim sadzie gdzieś daleko na południu; w Maroko lub Tunezji
Kończąc jednak z Iso E Super, nie mogę nie wspomnieć o najpopularniejszym na świecie akordzie.
Jest nim akord Grojsman.
Sophia Grojsman, twórczyni m.in. perfum Lancome Tresor, Bvlgari Pour Femme, Calvin Klein Eternity, Estee Lauder White Linen, Yves Saint Laurent Paris, uważa, że dobry akord nie powinien mieć więcej, niż 4-5 pojedynczych nut.
Przyczyną wykorzystania akordu Grojsman w dużej ilości współczesnych perfum jest jego uniwersalność. Dlaczego?
Zaraz zobaczycie. Akord zawiera:
Galaxolide 50% - 200
Iso E Super - 100
Hedione - 100
Methyl Ionone Gamma - 100
Grisalva - 14
Co widzimy na tym "olfaktorycznym obrazie"?
To jest doskonale "zszyte" tło!
Tło, przygotowane i pozostawione do "dorysowania" głównych postaci obrazu.
Widzimy w oddali rozmytą niebieskawą sylwetkę cedrowego lasu (iso), która zmienia swój kolor bliżej nas na fioletowy (ionone). To polana z kwiatami, chyba fiołkami Obraz jest delikatny, bez wyróżnienia poszczególnych jego elementów(hedione), z jaskrawą, radosną, wiosenną barwą wypełnioną świeżością i czystością (galaxolide). Z nieba bursztynowe słońce zalewa swoimi jaskrawymi promieniami (grisalva).
Dobremu malarzowi pozostaje jedynie dodać do tego obrazu główną postać.
Ot choćby róże i soczyste drzewa owocowe na przednim planie (jedynie 20%!!!).
Tym samym powstanie opowieść o letnim sadzie gdzieś daleko na południu; w Maroko lub Tunezji