Wtorek, 7 wrzesień 2021, 10:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wtorek, 7 wrzesień 2021, 11:01 przez myk. Edytowano łącznie: 3)
(Wtorek, 7 wrzesień 2021, 09:04)pblonski napisał(a): 1995 rok -> 190 premier
2020 rok -> 3578 premier
Prawie 20 razy więcej - robi wrażenie! Ale wydaje mi się, że z perfumami jest tak samo jak z modą - mamy czasy jednosezonowej mody, ciuchów, które z założenia mają być noszone jeden sezon, a potem do śmietnika, bo albo niemodne, albo po kilku praniach już do niczego innego się nie nadają (ale oczywiście firmy odzieżowe prześcigają się w deklarowaniu jacy to oni są proekologiczni, jak zrównoważoną produkcję prowadzą bla bla bla...). A kiedyś jak się kupowało ubrania to służyły latami i nie tylko dlatego, że ludzi nie było stać na ciągłe kupowanie nowych, ale przede wszystkim dlatego, że były dobrej jakości i faktycznie przez te X lat można je było nosić i prać. Poza tym nie było ciągłego pompowania do głów, że co rok musisz mieć nowy modny ciuch, bo stary już jest passe (tak samo jest z telefonami, samochodami i praktycznie wszystkim). I niestety to samo zjawisko dopadło perfumy - co chwila premiery, flankery flankerów, zazwyczaj zero innowacyjności, marketingowy bełkot wciskający nam z każdym nowym wypustem, że to jest ten jedyny zapach, który podkreśli naszą osobowość i takie tam (oczywiście zawsze odwoływanie się do tego jacy to jesteśmy wyjątkowi i tak aż do porzygu). I tak jak z modą odzieżową - to są jednosezonowe śmieci, w których główny koszt stanowi nie produkcja czy użyte materiały, ale marketing. I tak to się teraz kręci. Niestety niszę dopadło to samo - chyba nie ma tygodnia, żeby nie pojawiła się na rynku nowa marka nazywająca siebie niszową lub rzemieślniczą, ale jakościowo i kompozycyjnie to bardzo często niestety taka sama papka jak mainstream, a bywa, że nawet gorzej.
A tak odnośnie marketingowego bełkotu, to przeczytałem dzisiaj wspaniałe przykłady opisów dwóch zapachów (przy których tak na marginesie pracował nasz forumowy kolega):
Woda Kosciuschko Modern Eau de Cologne to decydujący element w miejskiej rozgrywce o świeżość i dobry styl. Tam, gdzie krzyżują się wszystkie ścieżki i nikt nie stoi w miejscu – codziennie kontratakuj eleganckim wyglądem, pamiętaj kim jesteś i decyduj sam o sobie. Oryginalny zapach Kosciuschko o świeżym obliczu i upojnej duszy inspiruje nieprzewidywalne, przygotowuje na ekscytujące, rozbudza moc i pielęgnuje hart ducha.
Zapach Kosciuschko Eau de Toilette to śmiała kompozycja dla mężczyzn grających według własnych reguł. W fascynującej miejskiej grze zaatakuj zaufaniem do własnej mocy. [...] Bądź gotów na niewyjaśniony zwrot akcji i twórcze rozbudzenie instynktów.
No po prostu najwyższe loty