Środa, 5 grudzień 2012, 09:30
Portal Money.pl przeprowadził badanie sklepów internetowych, tak wygląda top 10 w kategorii "zdrowie i uroda". Liczby obrazują ilość punktów na 100 możliwych.
http://www.money.pl/sekcja/ranking-skle ... wych-2012/
1. perfumeria.pl 72,25
2. iperfumy.pl 70
3. tagomago.pl 68,5
4. cefarm24.pl 67,75
5. domzdrowia.pl 67,25
6. dolce.pl 66,5
7. i-apteka.pl 64,25
8. aptekaotc.pl 63
9. perfumy-perfumeria.pl 59,75
10. tanie-leczenie.pl 57,25
http://www.money.pl/sekcja/ranking-skle ... wych-2012/
1. perfumeria.pl 72,25
2. iperfumy.pl 70
3. tagomago.pl 68,5
4. cefarm24.pl 67,75
5. domzdrowia.pl 67,25
6. dolce.pl 66,5
7. i-apteka.pl 64,25
8. aptekaotc.pl 63
9. perfumy-perfumeria.pl 59,75
10. tanie-leczenie.pl 57,25
Cytat:Warunkiem uczestnictwa w rankingu była - podobnie jak w poprzednich latach - popularność sklepu wśród internautów.
Z każdej kategorii monitorowanej w ramach Megapanelu, w kategorii e-commerce/sklepy zostało wybranych po 15 sklepów, które w ciągu roku poprzedzającego badanie (od października 2011 roku do września 2012 r.) odwiedziła największa liczba osób.
Sklepy zostały ocenione na podstawie 60 kryteriów, podzielonych na 10 grup:
asortyment - liczba produktów w sklepie, podział tematyczny, narzędzia i funkcje ułatwiające poznanie oferty
informacje o produkcie - opisy towarów, opinie, dostępność, narzędzia pomagające podjąć decyzje o zakupie
procedura zamawiania i dostawa zakupów - funkcjonowanie i przejrzystość formularzy zamówień, możliwości korekty, reklamacje, czas realizacji, śledzenie przesyłki
sposoby płatności - dostępne formy, raty, bezpieczeństwo
interakcja z klientem - kanały kontaktu, subskrypcje informacji
jakość obsługi - czas reakcji na maila, obsługa infolinii, fachowość udzielanych informacji
łatwość dotarcia do informacji - wyszukiwarki, mapy serwisów, regulaminy, faq
przejrzystość i budowa strony - estetyka, czytelność, współpraca z różnymi przeglądarkami i systemami operacyjnymi
bonusy - wyprzedaże, programy lojalnościowe i partnerskie, możliwość negocjacji ceny
pozostałe - obecność w porównywarkach cen, opinie internautów o sklepie, unikalne narzędzia dla klientów.