Środa, 20 kwiecień 2022, 17:10
Moi drodzy, mam dość nietypowy problem na allegro, a może w sumie typowy, bo chodzi o zwrot perfum
Czy coś co niektórzy lubią robić na notino
Jak wiele osób tutaj, jestem hobbystą i pasjonatem perfum, a nie zawodowym handlarzem/sprzedawcą, więc byłem zszokowany postępowaniem osoby kupującej.
Wracając do przedmiotu sprawy, wystawiłem nowy, zafoliowany flakon Hugo Boss The Scent 200ml.
Kupujący po odebraniu przesyłki założył mi dyskusję takiej treśći:
Powód otwarcia dyskusji: wada wykryta podczas używania
Zakupiona woda toaletowa jest z 2018 roku i praktycznie nic nie pachnie. Jest przeterminowana albo nieoryginalna. W opisie nie było podane, że jest to woda 5-cio letnia lub replika. Gdyby taka informacja była zawarta, to nie doszło by transakcji. Odsyłam towar i oczekuję zwrot wszystkich środków.
Zwrot mu oczywiście przyjmę, natomiast nie jestem Notino.pl i bardzo mi się nie podobają te kłamstwa i to że chce mi zwrócić używany produkt.
Planuję mu odpisać, że pomniejszę mu zwrot środków o zużycie i uszkodzone opakowanie.
Czy dobrze to robię? Znalazłem też taki wyrok sądu w temacie:
http://orzeczenia.waw.sa.gov.pl/content/...-11-28_002
"Perfumy otwierane tracą swe właściwości zapachowe (chemiczne) z uwagi na kontakt ze światłem, zbyt wysoką temperaturą, nadmierną wilgotnością. Zaznaczyć należy, że perfumy posiadają zamknięcie z atomizerem albo są zamykane za pomocą korka. Otwarcie perfum poprzez wyjęcie korka może spowodować również ich wylanie. W takim przypadku zwrócone perfumy nie będą zawierały swej pierwotnej ilości. Umieszczenie folii na opakowaniu ma na celu wykazanie, że nie było ono otwierane. Usunięcie folii świadczy natomiast o okoliczności odwrotnej. W ocenie Sądu również produkt nie posiadający folii nie może być wprowadzony do sprzedaży jako produkt pełnowartościowy, niewadliwy. Ponowna sprzedaż perfum otwieranych, uszkodzonych lub z naruszonym opakowaniem jest prawdopodobnie możliwa, jednakże nie za swą pierwotną cenę. Istota instytucji odstąpienia od umowy zostanie w tym wypadku naruszona. Konsument otrzyma bowiem swe świadczenie w całości (zwrot ceny), zaś przedsiębiorca towar, który utracił przynajmniej częściowo swe właściwości."
Czy coś co niektórzy lubią robić na notino
Jak wiele osób tutaj, jestem hobbystą i pasjonatem perfum, a nie zawodowym handlarzem/sprzedawcą, więc byłem zszokowany postępowaniem osoby kupującej.
Wracając do przedmiotu sprawy, wystawiłem nowy, zafoliowany flakon Hugo Boss The Scent 200ml.
Kupujący po odebraniu przesyłki założył mi dyskusję takiej treśći:
Powód otwarcia dyskusji: wada wykryta podczas używania
Zakupiona woda toaletowa jest z 2018 roku i praktycznie nic nie pachnie. Jest przeterminowana albo nieoryginalna. W opisie nie było podane, że jest to woda 5-cio letnia lub replika. Gdyby taka informacja była zawarta, to nie doszło by transakcji. Odsyłam towar i oczekuję zwrot wszystkich środków.
Zwrot mu oczywiście przyjmę, natomiast nie jestem Notino.pl i bardzo mi się nie podobają te kłamstwa i to że chce mi zwrócić używany produkt.
Planuję mu odpisać, że pomniejszę mu zwrot środków o zużycie i uszkodzone opakowanie.
Czy dobrze to robię? Znalazłem też taki wyrok sądu w temacie:
http://orzeczenia.waw.sa.gov.pl/content/...-11-28_002
"Perfumy otwierane tracą swe właściwości zapachowe (chemiczne) z uwagi na kontakt ze światłem, zbyt wysoką temperaturą, nadmierną wilgotnością. Zaznaczyć należy, że perfumy posiadają zamknięcie z atomizerem albo są zamykane za pomocą korka. Otwarcie perfum poprzez wyjęcie korka może spowodować również ich wylanie. W takim przypadku zwrócone perfumy nie będą zawierały swej pierwotnej ilości. Umieszczenie folii na opakowaniu ma na celu wykazanie, że nie było ono otwierane. Usunięcie folii świadczy natomiast o okoliczności odwrotnej. W ocenie Sądu również produkt nie posiadający folii nie może być wprowadzony do sprzedaży jako produkt pełnowartościowy, niewadliwy. Ponowna sprzedaż perfum otwieranych, uszkodzonych lub z naruszonym opakowaniem jest prawdopodobnie możliwa, jednakże nie za swą pierwotną cenę. Istota instytucji odstąpienia od umowy zostanie w tym wypadku naruszona. Konsument otrzyma bowiem swe świadczenie w całości (zwrot ceny), zaś przedsiębiorca towar, który utracił przynajmniej częściowo swe właściwości."